Menu Zákaznická sekce

Tiskové zprávy 3 min

Rok 2024 byl ve znamení raketového vzestupu AI asistentů. Zatím je používají jednotky procent uživatelů, ale brzy se stanou všudypřítomnými


Umělá inteligence (AI) – posílená pokroky v jazykových modelech a kontextovém porozumění – se stala hitem poslední doby. Stále používanějšími se stávají zejména AI asistenti jako Copilot, Chat GPT nebo Gemini. Jejich rychlý vzestup a stále narůstající popularita, včetně začlenění do některých prohlížečů, vyhledávačů a sociálních sítí, ukazují na to, že by se mohly stát všudypřítomnými podobně, jako jsou dnes samotné vyhledávače. Na konci roku je používalo 7 % domácností v pevných sítích a 4 % uživatelů v mobilních sítích po celém světě. Vyplývá to z analýzy AppLogic zveřejněné českou společností ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost, síťovou infrastrukturu a datovou analytiku.

AI asistentů je dnes poměrně velké množství, mezi tři největší patří Copilot od Microsoftu, Chat GPT od OpenAI a Gemini od Googlu. Zatímco Copilot je díky propojení s prohlížečem a vyhledávačem nejsilnější na fixních sítích, kde jej využívá zhruba 7 % všech uživatelů, Gemini boduje zejména na mobilních sítích, kde jej využívají více než 3 % uživatelů. „Chat GPT, který celou horečku vlastně odstartoval a dlouho se držel na prvním místě jak u fixního připojení, tak u mobilních uživatelů, je dnes v obou kategoriích až tím druhým největším.  Na fixních sítích jej používá téměř 6 % domácností, na mobilních sítích téměř 3 % všech uživatelů. Využívání Chat GPT ale ke konci roku rostlo rychleji, než tomu bylo v případě Copilot a Gemini, takže uvidíme, jak se bude situace dále vyvíjet,“ říká Jaroslav Cihelka ze společnosti ComSource, která je exkluzivním partnerem analytické společnosti AppLogic v České republice.

AI asistenti již překonali svou původní roli v řešení jednoduchých zadání, dnes se stávají více univerzálními nástroji schopnými zodpovídat složité dotazy, nabízet personalizovaná doporučení a bezproblémově se integrovat s chytrými zařízeními. Velkou výhodou AI asistentů oproti tradičním vyhledávačům je to, že uživateli poskytují odpovědi s kontextem a ve formě v jaké si je tazatel přeje.

„Například z pohledu běžného uživatele dnes již nemusím řešit volbu správných klíčových slov při vyhledávání, ale mohu položit otázku a dostanu okamžitě odpověď. Ta se navíc obvykle dobře čte, protože AI používá konverzační styl. V některých případech dostanu k odpovědi také odkazy, ze kterých AI čerpá a můžu si vše ověřit. Pokud nechci dlouhé odpovědi, ale chci třeba jenom číslo nebo tabulku, stačí to AI jednoduše napsat a během několika sekund mám, co chci. AI asistenti jsou navíc schopní si pamatovat předešlé interakce, a i díky tomu mohou poskytovat více personalizované odpovědi,“ doplňuje Jaroslav Cihelka.

 

O AppLogic

AppLogic se specializuje na optimalizaci kvality uživatelských zkušeností aplikací (App QoE), což je klíčový ukazatel spokojenosti zákazníků telekomunikačních služeb. Díky kombinaci správy dat a síťové inteligence dokáže AppLogic přesně analyzovat a klasifikovat internetový provoz. Pomocí strojového učení pomáhá poskytovatelům služeb efektivně řešit problémy s kvalitou aplikací a zlepšovat provozní efektivitu.


Načítám...